fredag 18 september 2009

By the way

Var bara tvungen att tillägga en sak. Såg att jag berättat om den danska barnboken. Jag tar tillbaka allt som barnbok, på en sida tar de av sig tojet, lägger sig under dunet och ger varandra en varm dejlig kyss. Väldigt oväntat. Ville bara berätta det. Jag har nu läst ut boken och gett den vidare till Ilse. Den kommer att bli legendarisk.

Förresten, på tal om danska. Jag har haft ännu en språkseger. Jag lyckades fråga en gammal dam om hjälp på Harald Nyborg. Hon förstod inte min engelska men lyckades förstå min knackiga danska; Hvis jeg vil kobe den där?, följt av handrörelser och ett förvirrat ansiktsuttryck. Hon förstod precis vad jag menade och ledde fram mig till disken där man fick sin nummerlapp. Killen bakom disken förstod tack o lov engelska. Så jag lyckades köpa ett lås till slut. Sen att låset inte passade är en annan sak. Fortfarande en språkseger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar