måndag 31 maj 2010

New York, dag 4

Jag glömde visa bilder från vintageaffären och restaurangen som vi gick till dag 3. De första två bilderna kommer från What Comes Around Goes Around och allt på bilderna är vintage.

Chanelsmycken som skulle säljas senare under kvällen.
Stövlar i mängder. Det här var en av de coolare affärerna som jag var inne i.

På kvällen var vi som sagt på en restaurang där vi blev blåsta, om du frågar mig. Var tvungen att visa Michaels tjusiga ansiktsuttryck....
Dag 4 har jag i princip inga bilder från. Vi började morgonen med att gå till ett showroom med möbler. Eftersom vår lärare inte hade dubbelkollat med de ansvariga blev vi utslängda efter en halvtimme. Vilket jag inte hade så mycket emot eftersom besöket var vansinnigt ointressant. På vägen dit gick vi vilse men såg Empire State Building under vår detour.

Efter att vi blivit utslängda hängde jag på några danska tjejer och Jeltsje plus hennes syster till en märkesoutlet där de prövade skor i ca 1½-2 timmar. Eftersom prislappen på skorna motsvarade halva min resebudget tröttnade jag rätt fort. Alla utom Jeltsje och jag köpte iallafall ett par skor var och en tjej köpte en väska också. Vi hittade sedan en restaurang som var grymt billig. Vi delade på huvudrätterna och kom undan med $5 var. Plus att vi fick en gratis efterrätt att dela på. Det kändes inte så dumt.

Andra besöket under dagen hette ABC Home men innan dess köpte jag en del make up i Duane Reade. Här sålde de mediciner, smink, torrprodukter, tidningar etc. Sminket var riktigt billigt så jag köpte upp mig på mascara. Min normala Maybelline mascara kostade $8, motsvarande 56 SEK. En tredjedel av priset.

ABC Home är en gigantisk (och dyr) möbel-/inredningsaffär. Vi fick en guidad tur av 8 av de 14 våningarna, vilket var rätt coolt. Varje våning hade sitt eget tema, allt från turkisk basar till enkel, stram minimalism. Men som sagt, det var rätt dyrt. En av tjejerna hittade en fotoram för $52 (nej, hon köpte inte den). Efter besöket följde jag med Leontien, Marissa, Jeltsje och Jeltsjes syster Gerda för att shoppa runt Times Square. Först fikade vi dock och jag åt en väldigt chokladig och kladdig liten skapelse. Kladdkaka var ingenting i jämförelse.

Efter shoppingen (Forever 21 bland annat) gjorde vi inte så mycket mer. Jag köpte inte något heller.

Jag hade nog kunnat säga mer men just nu måste jag fortsätta med maten. har varit väldigt produktiv idag. har bakat chokladbollar och rulltårta och nu håller jag på att laga middag; rösti, kokta morötter och ugnsbakad kyckling. Ska till en ny grupp i danskan idag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar