måndag 16 november 2009

Back on track

Idag fick vi tillbaka Value Chain Project. Det gick väl ganska bra, hade hoppats på lite bättre men men. Jag har hört vad en del andra i min klass fick så jag ska inte klaga.

Såg att jag hade glömt berätta om mitt lilla pris. För några veckor sedan fick vi en föreläsning av en man från Dansk Mode&Tekstil, som är en modeorganisation i Danmark. Efter föreläsningen hade vi ett litet quiz och de som hade flest rätt vann priser. Med vinst i sikte så tog jag anteckningar som aldrig förr och lyckades komma på andra plats. Mitt pris blev 2 fina handdukar, en liten och ett badlakan, från ett danskt miljövänligt företag, Green Cotton.

Tycker att de är riktigt snygga. Tog några dagar innan jag bestämde mig för att öppna, ville beundra inslagningen ett tag först.

Sedan sist har jag haft en lugn helg utan något festande. Det var skönt som omväxling. I lördags handlade jag mat, tittade på 3 filmer; The Philadelphia Story från 1940 med Katharine Hepburn bland annat, The Importance of being Earnest och The Ideal Husband och gjorde lite danskaläxor. I söndags cyklade jag och Ania in till Herning och gick på lägenhetsjakt. Vi hittade inget men jag måste säga, Herning är en riktigt fin stad när man väl börjar gå runt i bostadskvarteren. Kristianstad har fått en konkurrent.

Därefter spenderade jag merparten av söndagen med att göra en poster för elevrådet tillsammans med Andra. Den var snygg innan vi satte dit text. Nu är den mest medioker. Men så kan det vara, imorgon ska vi hänga upp den i skolan, på HIH och i Herning. Vi måste ju marknadsföra vår lilla loppis. :)

Jag har precis tittat klart på en film, G.I Jane. Den var ok men lite förutsägbar. Jag försöker komma på fler filmer som jag vill se men jag känner inte till så många. Tips mottages tacksamt. Nu ska jag surfa vidare innan det är dags att sussa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar