fredag 13 november 2009

Bamse

Nu har äntligen Value Chain Project lämnats in och jag kan fortsätta med mitt liv igen. Det blev 23 sidor projekt, 5 sidor statistikuppgift och 11 sidor reflektion. Allt i allt 39 sidor. Someone shoot me. Vi ska få tillbaka det på måndag. Min grupp var snäll i måndags och gav mig 2 Marabou som tack för att jag skrev hela skiten. Dock var de tvungna att sitta bredvid och titta på. :)

Annars har det festats en del sedan sist. Jag var ju hos Lidija för snart 2 veckor sedan. Var utklädd till "ghost bride" men såg mest bara konstig ut. Vi spelade spel. Som gick ut på att förflytta en servett från ens egen mun till nästas mun utan att använda händerna. Ni kan ju gissa hur det såg ut. Vi stod i ring varann kille, varannan tjej. Så klart. Jag bifogar också en bild på Halloween dekorationen i Herning. Ett hundratal olika figurer, exempel nedan, stod nästan bredvid skolan. Väldigt läskigt att cykla förbi på kvällen kan jag tala om.

Jag har även varit på invigningen av Birks nya bar i fredags. En mycket rolig kväll. Tror aldrig att jag har varit med om så mycket galenheter under en och samma kväll. Det var helt underbart. I lördags fyllde Jeltsje 20 år och hade födelsedagsfest. Av mig fick hon 2 choklad. Vackert inslagna (förutom alla söndriga kanter). Upptäckte att jag knappt har något band så det måste inhandlas till alla julklappar.

I övrigt har jag gjort mitt första danskatest. Kommentaren blev att jag var bra men hade en charmig svensk brytning. Förvånande, inte sant? Tydligen vill han att jag ska göra nästa test redan den 24:de november. Jag tror inte att det blir aktuellt med tanke på att jag hade svårt och hänga med i den nya gruppen. Jag brukar helt enkelt inte diskutera offentlig rökning på danska. Ett ganska stort steg från "Jeg hedder....".

Den här veckan hade vi vårt andra DSR-möte (elevrådet. Ja, jag har gått med i elevrådet) och jag och två tjejer till blev ansvariga för en loppis efter att de som ursprungligen var ansvariga har dragit sig ur. Den ska gå av stapeln 3 december. Jag och en till har fått i uppdrag att göra en plansch. Förhoppningsvis blir den klar i helgen.

Annars rullar det på (särskilt efter all choklad som jag har tuggat i mig). Jag har äntligen strukit (och använt) kläderna som jag köpte på mässan så de är på bild nedanför.

Är nöjd med mina inköp men hittade ett hål på en av klänningarna. Antar att man inte kan begära för mycket till det priset. Dock var det väldigt svårlagat så det syns ganska tydligt. Aja, jag bär den iallafall. Just nu faktiskt. Ska se om jag kan hitta en brosch och täcka över det med. Vill bara tillägga att jag älskar mina krokar i taket. Väldigt praktiskt att hänga kläder på tork där.

Annars så har jag visat vem Bamse är för Ilse. Jag trodde att han fanns i fler länder än Sverige men det verkar inte så. Jag har tittat på en film där flickor äter pojkar (bokstavligt), en Geishas memoarer (bra men något förvirrande) och idag lekte vi med konstgjort svett. Det ni. Kan tala om att färgen på kläder inte ändras nämnvärt om det utsätts för svett, men om du tvättar en mörk skjorta med din vita bomullsklänning är du illa ute. Vi har även rivit sönder tyger, tvättar och noppat det. Helt ok lektion som började 8.20 imorse och slutade halv 3. Just nu är jag rejält hungrig och ska fixa kvällsmat. Mackor till lunch kan vara den sämsta uppfinning ever made by mankind. Just det, jag ska köpa tågbiljetter hem senare ikväll. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar