torsdag 25 mars 2010

Just call me the routermaster

Just nu sitter jag i lägenheten och ska spendera min första natt här. För ca 10 minuter låg jag på golvet i Anias rum och försökte fixa internet med routern. För att ha noll koll så gick det relativt smärtfritt och nu sitter jag med fungerande och lösenordsskyddat internet. Så coolt.

Den här veckan har varit minst sagt hektisk. I måndags spenderade jag några timmar med att organisera mitt nya rum. Det såg rätt vettigt ut ända tills jag anlände med mera saker på tisdag. Vi fick hjälp av Patrycja i tisdags, hon har en gigantisk bil! Passade på att köpa min nya "säng", en madrass och en tunn övermadrass, och tack vare Patrycjas stora bil slapp jag betala 500 DKK för hemkörning. Wonderful. Dock var madrassen inte lika wonderful att släpa uppför trappen. Helt klart det värsta jag gjort under den här flytten. Trappan är så brant att madrassen fastnade mellan taket och trappen och när vi puttade trillade Ania baklänges och satte sig i trappan. När vi sedan var nästan uppe hade jag förlorat allt vad grepp hette och puttade bara på med axeln och huvudet. Det och bärandet av Tv:n gjorde att både jag och Ania var rätt möra i onsdags.

I onsdags var det ett möte om praktik till hösten och ett möte om New York. Båda var hyfsat givande. På kvällen var det danska och vi gjorde lite avancerade saker den här gången. Vi diskuterade barnaga, män vs kvinnor i chefspositioner, huruvida man ska legalisera hasch samt dödsstraff i grupper. Det där med dödsstraff var intressant, jag och en i min grupp var inte eniga så vi fortsatte diskussionen när vi cyklade hem.

Idag var det då dags för den slutgiltiga flytten. hade sådan tur att vi slutade tidigt i skolan, så jag cyklade ut till mitt försäkringsbolag i Hammerum och ändrade min adress. Sedan fortsatte jag till Hojskole och packade så mycket saker som jag orkade bära. Först gick jag en runda själv till lägenheten med hela cykeln fullpackad, lämnade av sakerna och cyklade tillbaka till Hojskole. Tog en sväng inom Gina Tricot och Message som nyöppnade i Herningcentret (shoppingcenter) idag. Mycket fint på Gina Tricot. Sedan tog jag det sista i mitt rum och gick tillsammans med Ania till lägenheten. Vi hade min standardrätt, nudlar med ägg, majs, svamp, bacon och avokado till middag och sedan var det dags för Ania att bege sig tillbaka till Hojskole. Inatt ska hon sova i mitt rum, för hon lämnade in nyckeln för 15 minuter sedan, och imorgon åker hon till Polen.

Jag ska också göra något riktigt spännande imorgon. Har fått jobb som påkläderska under 2 visningar som Copenhagen Fur håller i Herning. Börjar 8.50 imorgon och slutar runt 14.30. Ser framemot det riktigt mycket!

Efter jobbet ska jag second hand-shoppa med Frida och visa henne lägenheten. Köpte förresten ett par ballerinaskor second hand den här veckan. Ett par mörkblå med vita prickar och mörkblå rosetter i velour. Passade bra, såg knappt användna ut och kostade bara 40 SEK. Ska lägga upp en bild. Känner mig så rik när jag går in i second hand-affärer.

På lördag ska jag till Frida på middag tillsammans med Kat och på söndag blir det Alice i Underlandet på bio, med Frida. Någon som ser ett återkommande tema? Nu tänker jag gå och hämta mitt vatten i kylskåpet (har förresten bacon i frysen. Frysen! Inte kylskåpet. Frysen! Planerar även att fira denna frys med att köpa glass) och se ett avsnitt Family Guy. Tänkte kika på film från början men...vill i säng tidigt. Är riktigt trött och allergin har börjat, vilket inte gör mig piggare. Gör ju inget om man ser någorlunda presentabel ut imorgon.

1 kommentar:

  1. Hello routemaster!
    Det låter som att du har haft det lite stressigt i veckan! Hoppas modevisningen går bra idag och att du överlever pollenattackerna! Vi har också glass i frysen och ska mumsa på det i kväll..

    SvaraRadera