söndag 21 mars 2010

v. 11

Den senaste veckan har jag inte gjort extremt mycket; i måndags hade vi DSR-möte. Åt lite kaka och diskuterade senaste TEKO-festen, bland annat. Det var vår ordförandes, Lines, sista möte och från och med nästa möte är det en tjej vid namn Louise som är bossen. På kvällen var det danska och vi hade vikarie. Fick lyssna på olika danska dialekter och jag begrep ingenting. Men det var intressant iallafall.

I tisdags fick vi tillbaka en inlämningsuppgift från förra veckan. Är mycket nöjd.

I onsdags fick vi oväntat eftermiddagen ledig, eftersom vår lärare var halvsjuk och bara orkade med att ha lektion på morgonen. Rätt skönt. Hade danska på kvällen, gick helt ok.

I torsdags var det också halvdag och efter skolan cyklade jag runt och jämförde priser på sängar. Kollade också upp priserna på routers på Elgiganten. Måste ju fixa internet på något sätt i nya lägenheten, innan Ania åker till Polen på fredag. Kan efter den rundan konstatera att routers är riktigt dyra i Danmark, jämfört med Sverige. Och vad gäller sängar, tja, det är väl alltid dyrt oavsett land.

I fredags var det då dags för fest på HIH. Det var förfest hemma hos mig och vi var ett ganska litet gäng på 7 personer; jag, Ania, Elina, Andra, Marta, Margot och Margots pojkvän som var på besök. Vi hade roligt och vid 23.00 gick jag, Ania, Elina och Andra till HIH. Festen där var inget vidare, en av de sämre jag varit på. Vid 02.00 stängde HIH och de hade fixat en buss som körde oss gratis in till Herning. Jag och Andra bestämde oss för att åka in till Herning och gå till Van Kok. Det var nästan samma folk som på HIH och vi var duktigt trötta i både huvud och fötter så det dröjde inte länge innan vi gick hem istället. Smart som jag är hade jag förberett mig för en promenad hem. Hade med mig platta skor för att skona fötterna och tjocka strumpbyxor för att inte frysa. Lite stolt över mig själv. Medan vi gick hem så sjöng fåglarna. Det var nästan lite mysigt (bortsett från värkande fötter).

Igår sov jag rätt länge och spenderade större delen av dagen med att göra ingenting, läste väldigt mycket om olika länder (lite lustigt intresse som jag har) och vet nu betydligt mer om Kuwait, Papua New Guinea, Nunavat i Kanada och vilka platser som är de mest isolerade på jorden. Bortsett från det diskuterade jag fredagens händelser med Ania och tvättade lite. På kvällen tittade jag och Ania på en film, Fracture, som jag fått låna av Frida. Eftersom det var DVD kunde vi till och med titta på den på en riktig TV. Första gången jag tittar på TV på Hojskole.

På tal om TV, vi har lyckats få tag i en gratis TV till lägenheten. En tjej jag känner som ville bli av med sin och gav bort den till den som var först till kvarn. Gissa vem som var först till kvarn? Den står just nu i Anias rum och väntar på transport till lägenheten. Vi ska flytta resten av våra saker till lägenheten nästa torsdag, eftersom Ania åker till Polen på fredag.

Dagens planer är inte alltför imponerande heller. Jag ska prata med familjen på Skype idag och tvätta lite till, samt stryka all tvätt från igår. Planerar att skicka iväg lite fler praktikansökningar och ska skriva och skicka in min danskaläxa. Har även bestämt mig för att utöka mitt musikförråd så har lyssnat mycket på musik den senaste veckan; allt från Edith Piaf och Johnny Cash till She&Him och Eddy Wata. Men innan jag gör något annat tänker jag gå en promenad innan det mörknar, trots att det blåser halv storm ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar