torsdag 29 oktober 2009

Liten update

Under veckan som gått har det jobbats med Value Chain Project. Blir mer och mer nervös för varje dag som går. Det är så mycket som ska vara med. Sinnessjukt. Besökte förresten vårt företag idag, Egetaepper. Taepper = mattor. Det var faktiskt mer intressant än vad det låter. Tro det eller ej. Frågade en himla massa så nu är vi lite bättre rustade för att skriva uppsatsen. Känns lite bättre. Imorgon ska vi nog få hjälp med statistical assignment också. Det kan behövas för jag kommer inte ihåg allt det där med standard deviation och liknande by heart.


Nåväl, idag var jag med Ania och Julija på Herning by Night, vilket innebar att affärerna var öppna till 21.00. Rätt trevligt. Fick 2 örhängen av en tjej som tillhörde olika par. Intressant sätt att marknadsföra sina produkter måste jag säga. Särskilt eftersom hon aldrig berättade var man kunde köpa de tillhörande hängena. Vi fick också vita piller och en bläckpenna av en vänsterpartist(?). Det ska vara kommunval i Herning 2 november, och i Danmark marknadsför man sig själv med vita piller. Så är det bara.


Helgen kommer för övrigt att bli väldigt hektisk. Det börjar imorgon med Excel och en massa jobb med projektet. Jag ska därefter hem och fixa lite innan jag och Ania ska gå till en fest i Birk klockan 7 för att fira att julölen har släppts (ja, julölen). Alla anledningar att ha fest är bra anledningar antar jag? Ania ville också att vi skulle ta kort på Halloween-dekorationerna jämte skolan. Måste verkligen visa dem, det kan vara det coolaste jag har sett. Pumpor, släng er i väggen säger jag bara! Efter festen har jag och Ania också en liten plan som involverar att gömma oss i skogen och leka aliens samt skrämma folk. Vi får väl se hur det slutar. Överväger även att investera i en flaska vin från faktas utförsäljning och en vinöppnare.


På lördagkväll ska jag sedan till Lidija och fira Halloween klockan 8. Har fortfarande inte fixat kostym så får kanske göra det under lördagen. Men jag har lite idéer så det ordnar sig nog. Mitt nya favorituttryck: Det löser sig. Trodde väl aldrig att jag skulle bli så optimistisk.


Idag har jag för övrigt tagit reda på hur en panda låter och kommit fram till att det är omöjligt att ta reda på vilken företagsuppbyggnad danska mattföretag har, vart de exporterar och vart de har "outsourcat". Med det sätter jag punkt. God natt.

1 kommentar:

  1. Hej PiGGi ! xD jag har inget att göra... det är inte kul :(
    ses när du kommer hem! :)

    SvaraRadera