tisdag 9 februari 2010

Modevisning


Sedan sist har det varit öppet hus på TEKO, där jag var med som informatör för elevrådet. Ingen större succé, jag tror att jag pratade med en person på 5 timmar. Fast kanske inte så oväntat, elevrådet är väl inte det första man är intresserad av när man besöker en ny skola.

Under öppet hus var det också i vanlig ordning modevisning, som de på 6:e terminen höll i. Bilderna jag lagt upp är de enda som blev bra, det är helt absurt svårt att få bra bilder på modevisningar. Jag kom därför på den briljanta idén att filma istället. Vad jag inte tänkte på var att jag kanske borde vridit kameran 90 grader innan jag började... Känner mig lite pinsamt korkad. Men kvalitéten på filmen är bra...


En av de mer intressanta skapelserna, hade varit spännande och höra tanken bakom den här. La precis märke till publikens ansiktsuttryck. :)

I allmänhet var det några kreationer som var rätt intressanta, men överlag kändes förra årets bättre. I år var det en hel del bodys som inte var alltför välskurna och därför visade lite mer än de borde.

Förutom modevisningen har jag börjat leta febrilt efter sommarjobb, har idag skickat iväg 2 ansökningar. Igår ansökte jag om ett jobb i Danmark som tidningsbud men fick idag reda på att tjänsten redan var tillsatt. Suck.

Jag har även pratat med Bruno idag. Han är ansvarig för Bella Center-bussarna och vi kom överens om att avboka en av bussarna. Med det gjort har vi nu en full buss (de sista 3 biljetterna ska säljas imorgon till folk som reserverat dem). Känns bra att bli av med det orosmolnet. Har dock fått ett nytt i form av New York eftersom jag är rädd att mina flygbiljetter kan ha blivit bokade i felstavat namn. Ska ta reda på hur det ligger till imorgon.

I skolan i övrigt fortsätter vi med ekonomiövningar (gjorde det sista idag) och har börjat på mer teoretisk ekonomi. Idag hade vi också Navision-lektion nummer 2. Vilket tempo den läraren har alltså. Hjälp. Jag tror halva klassen gav upp till slut. Det gick inte att hänga med helt enkelt. Särskilt inte i 3 timmar.

Nej, nu ska jag ta hand om lite "administrativa" saker, i stil med information på TEKOs intranet och kanske skicka ett mail till läraren som är ansvarig för New York. På fredag är det Fashion Week som gäller. Woho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar