måndag 1 februari 2010

Back to normal

De senaste två veckorna har jag pluggat som en galning inför min första tenta på TEKO. Idag hade vi ett 2-timmarsprov på allt vi lärt oss under första terminen. Man fick ha böcker med, vilket gjorde saker och ting något lättare. Mina var fulla av sönderklippta gula post-its. Det fungerade utmärkt. Hade dessutom investerat i en miniräknare istället för en klänning (that sucks, I know) som vi hade blivit tillsagda att vi behövde. Det provet krävde då ingen jäkla miniräknare. Lite småsur över det. Men iallafall, när jag köpte miniräknaren hittade jag även strumpbyxor till extrapris. 3 par för 15 SEK. Överkomligt, om ni frågar mig. Det gjorde saken lite bättre.


Imorgon börjar då termin nummer 2 på riktigt. Nu blir det inköp, ekonomi, navision och kulturlektioner för hela slanten. Vi får väl se hur detta slutar.


Efter att ha suttit vid mitt skrivbord flera timmar om dagen i 2 veckor (allvarligt talat, rumpavtrycket på min skrivbordsstol är inte att leka med) har jag bestämt mig för att göra lite vettigare saker än att konstant stirra på datorskärmen på min fritid. Inspirerad som jag var tog jag en paus i pluggandet och fixade en bakgrundsbild till datorn med alla saker jag skulle kunna göra istället för t.ex Facebook. Blev rätt mycket saker, nu ska jag bara göra några av dem också.

Min bakgrundsbild för tillfället


Tror att det summerar mina intresseområden ganska bra.

I övrigt är det väldigt tomt på min våning nu. På 2 dagar har 4 personer flyttat (hälften med andra ord). Känns väldigt tyst och tomt. Det fick mig och Ania att börja drömma om en egen lägenhet. Vad jag ser framemot mest är ett rent kök, där jag vågar laga mat och baka utan att riskera matförgiftning. Ser även framemot en frys, eftersom det skulle utvidga min meny väsentligt.
Nu tänker jag ta itu med en av mina punkter på bakgrunden, ska titta på tv-serier (tänkte ta film först men måste sova snart) ett tag. Imorgon är det kulturlektion och inköp om jag minns rätt. Vi ska också börja sälja biljetter till modeveckan. Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar