lördag 3 oktober 2009

Fredagen

Nu är jag på lite bättre humör, trots att jag körde över min fot med skrivbordsstolen.

Igår var det då fest. Vi började nere hos tjejerna på 2&3 våningen. Där dracks det, dansades magdans och spelades bulgarisk, litauisk, polsk, svensk och holländsk musik. Trevligt värre. Jag promotade svenskt dansband och Carola. Mycket underhållande. Men egentligen, finns det bra svensk musik som kan ses som partylåtar? Jag kan inte komma på någon.
Anna och Julija
Efter den lilla förfesten började vi gå mot centrum. Under vägen sjöng vi de ovan nämnda sångerna. Inte de svenska dock. Misstänker att de andra inte uppskattade Carola...
Jeltsje, Ieva, Ellie, Julija och Anna på väg mot Herning.
Efter vår promenad på 4 km kom vi till slut fram till Jonas lägenhet. Här var det en liten hemmafest med några kända ansikten men också väldigt många okända. Träffade bland annat lite folk från mina dansklektioner.
Anna, Julija och Jonas.
Några kända ansikten, Andreaa och Jacqueline.
Jag och Ellie.
Anna blev antastad av en yeti...

...så resten av gänget gav sig på yetin.

Efter en timme eller så var det dags att dra vidare till Van Kok som hade ett "white party". Med andra ord, dresscoden var vitt. Men när jag visade upp mitt svenska ID sa vakten "nehej du" och vägrade släppa in mig trots att alla andras ID kort från bla Bulgarien och Polen blev godkända. Anledningen? Mitt var utfärdat av en bank. Trots att jag drog upp både mitt CPR-kort, ID och TEKO studentkort med både bild och födelsedatum blev jag inte insläppt. Det enda som dög var passet och det hade jag såklart inte med. Det var bara till att traska 4 km hem igen. Med som sällskap hade jag Jeltsje som tröttnat på att festa och ville hem. Det blev en rask men trevlig promenad hem. Hemma så tog jag passet och gick ner för att cykla in till stan igen. Då kommer det en taxi och Jacqueline ropar på mig. Hennes ID hade inte heller godkänts och hon ville ha skjuts in till stan. Det slutade med att Jacqueline skjutsade mig istället. Det roliga var att hon inte kunde starta om jag satt på cykeln så det var meningen att jag skulle hoppa på cykeln medan hon cyklade. Det var jag inte någon mästare på men det gick efter några försök. Underhållande var det iallafall.

Den här gången kom jag in. Tyvärr gick Anna ganska snart efter att jag kommit men jag var helt inställd på att gottgöra promenaden hem och stannade kvar. Det var rätt kul och jag cyklade hem först vid halv 4. Då var det fortfarande många som var kvar. Jag lyckades underhålla mig själv ganska bra under cykelturen hem. Vid 4 var jag äntligen hemma. När jag gick och lade mig kvart över 4 hade jag varit vaken i 22 timmar. It's a tough life.

Idag har det som sagt varit en allmänt pissig dag. Nu ska jag skriva ett mail till farmor, stänga av min Per Gessle skiva (har blivit besatt att Per Gessle av någon lustig anledning, tror anledningen är att det är min enda svenska skiva) och sedan sova. Upptäckte nyss att vi har fått ännu en uppsats att skriva. Börjar bli lite begravd nu eftersom nästan alla mina assignments ska lämnas in i oktober. Panik. Förhoppningsvis blir en av dem klar imorgon dock eftersom jag ska till Frida och jobba med retailuppgiften. Vi får hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar