tisdag 6 oktober 2009

Producerar kläder

Idag har vi stickat och vi fick möjligheten att sticka varsin scarf på en maskin. Jag och Frida var sist kvar så läraren, Bernie, lovade att sätta dit våra garn när vi hade gått. Så, imorgon väntar en ny liten halsduk på mig när jag kommer till skolan. Jag längtar.

För övrigt är det dags för oss att välja electives till nästa termin. Det är valbara kurser och här ingår också studieresorna. Det finns 4 stycken att välja på, New York, Indien, Berlin och Barcelona. Jag hade helst åkt till New York men smakar det så kostar det. Både Indien och New York går på 10 000DKK och Berlin och Barcelona 5000DKK var. Eftersom jag dessutom vill åka på sommarskola (10 000DKK) i Kina till sommaren känner jag inte riktigt att jag har råd med New York också. Det får nog bli Barcelona, lite synd bara att ingen av mina kompisar verkar vilja åka dit. De är alla inställda på Indien. Jag ser mest Indien som väldigt varmt, kaotiskt och trångt. Kan inte påstå att det lockar så mycket även om det hade varit bra att ha på CVet. Men det är sommarskola i Kina också.

Nåväl, man ska välja 6 kurser och får mellan 2-4 av dem. Förutom studieresan funderar jag på en kurs om Kina, Merchandising Management, drapering, en specialkurs i vävning, controlling, fabric specifications eller flat screen printing. Egentligen vet jag inte riktigt vad det sista är men det lät ganska intressant.

En liten uppdatering idag men jag har mycket att göra. Nu ska jag ner och tvätta och stryka så att jag har rena kläder när jag ska hem till Sverige på fredag! Jag räknar dagarna!

1 kommentar:

  1. jag räknar också dagarna :) När kommer du till olofström? :)
    Älskar och saknar dig
    kramar ankan ^^ :D

    SvaraRadera