måndag 14 september 2009

Helgen del 3

Söndag

På söndagen var det då dags för tjejkväll. Vid halv 6 så stånkar jag och Anna ut till Hammerum på varsin cykel. I motvind (med vind menar jag inte fjuttvindarna hemma i Sverige. Detta är riktiga grejer) och lite uppförsbacke var det fruktansvärt jobbigt. Väl framme började vi på våra pizzor. Jag var den enda som ville ha ketchup istället för tomatröra och lyckades med konststycket att rita ett ansikte utan att ens försöka. Man kanske skulle bli designer iallafall?


Ansiktet som jag ritade. Meet Mr Frog.
Random bild som Anna tog.
Jag gillade Fridas tröja så jag var tvungen att ta en bild. Den är köpt på Hard Rock Café i Köpenhamn.
Anna iklädd Fridas studentmössa. Jag tyckte mest att hon såg ut som en tysk prostituerad så det blev hennes nya smeknamn. Förutom happy, sober person då.
Mycket vig. Jag försökte mig också på det här, har faktiskt kunnat göra det en gång i tiden, men det hela slutade med att jag höll på att bryta armen på mig själv... Kändes kanske inte så smidigt.


Under kvällen diskuterades alla möjliga seriösa och mindre seriösa saker. Allt från Sveriges inställning till invandrare till erotiska drömmar om yetis. Ja, ni förstår. Lite som IB-kvällarna. Vilket innebär att vi även åt groteska mängder onyttigheter. I form av glass, choklad, chips och kaka. Underbart. Vi tittade även på film. Den första hette Hitlers Elite som vi såg på tyska med danskt subtitle. Anna kunde tillräckligt bra tyska för att hänga med någorlunda när de pratade och jag försökte förstå den danska texten (inte fullt så lätt som man kan tro). Eftersom den var ganska deprimerande med självmord och vita 40-talskalsonger så bestämde vi oss för att även titta på Bridget Jones och hennes mormorstrosor. Klockan 12 var det dags att cykla hem i totalt beckmörker. Förstår inte varför de inte har gatlyktor längs vägen. Det gick ganska bra trots att Anna höll på att köra in i mig några gånger. Kvällen avslutades med att Anna trillade av sin cykel när vi kom fram. Hon är oskadd så det blev en lyckad kväll.

Idag har jag inte gjort så mycket, var ledig från skolan. mest gjort nyttosaker som att handla mat, tvätta och gått på min danskalektion. Hade en som var total nybörjare idag och en som ville sluta och var allmänt deprimerad. Har haft roligare lektioner. Även här diskuterades Sveriges inställning till invandrare. Börjar tro att det är det enda vi är kända för... Nu ska jag läsa igenom läxan till imorgon en sista gång och sedan sova. Toodeloo.

Förresten, idag råkade även jag ut för de matstölder som har pågått i hela huset. Min ost blev stulen (det dyraste jag hade på min hylla naturligtvis). Har sökt igenom kylskåpen på varenda våning men inte hittat den. Är lagom road.

2 kommentarer:

  1. sexit värre


    Eller inte ^^

    Men Mr. frog e hot som attan! :P hihi så där lagom kul xD

    Var ni nyktra? Gköm inte bdb och min blogg har lagt upp mer bilder :)

    SvaraRadera
  2. Klart att vi var nyktra, det var ju tjejkväll. :P Dessutom är det inte så bra för levern att festa på söndagar också... :)

    SvaraRadera