torsdag 10 september 2009

Långhelg

Det kommer att bli en lång och härlig helg, är ledig från och med imorgon till måndag. Imorgon blir det fest på kvällen och på lördag är det "tjejkväll" med Anna och Frida. Det blir hemmagjord pizza och glass. Ska bli riktigt kul.

Sen sist har vi haft vår första designlektion. Det var roligt men riktigt svårt. Började med att vi skulle mäta en t-shirt och sedan göra en teknisk riktning av den. Det var en enkel jävla t-shirt men jag tror att jag höll på i 3 timmar med den. Efter det fick vi välja en bild på ett par byxor och rita en skiss, en "fluid" och en teknisk ritning av dem. Både framifrån och bakifrån. Det var tidskrävande men lättare än t-shirten. Kan dock konstatera att jag aldrig ska bli designer. :) Min "fluid":
Idag hade vi en lektion i garn, där vi fick 9 olika garner och skulle ta reda på deras egenskaper och så vidare. Ganska tråkigt. Garn i allmänhet kan vara det tråkigaste vi läser. Till och med fibrer är bättre.

Efter att skolan slutade cyklade jag och Frida in till stan och spenderade några timmar där (jag gick till doktorn också, smärta!). Vi åt glass, jag med rosa, fluffig grädde, sylt och chokladpinne. Härligt och onyttigt. Jag upptäckte också att mitt danska Visa-kort inte fungerar i mataffärer (affärer i allmänhet) så jag ska gå till banken imorgon och prata med dem. Vill ha ett Dankort men kunde inte få det innan eftersom jag inte hade danskt personnummer.

Vi var även inne i en bokaffär där Frida upptäckte att man kunde ta en gratis bok om klimatförändringar. Vi tog anturligtvis varsin. Ett bra sätt att lära sig danska på. Förmodligen bättre än mina danskalektioner (gör dock stora framsteg). Nej, nu ska jag titta lite på modebloggar och kläder i allmänhet. Sen ska jag titta på tågbiljetter hem och undersöka vilket telefonabonnemang jag ska skaffa. Toodeloo.

Mina underbara blommiga och extremt flickiga förvaringslådor. Jag tycker att de är det "cutest thing ever made by mankind". Anna tycker att de påminner henne om hennes mormor. Alla har olika smak antar jag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar